Polacy unikają badań, bo najczęściej boją się diagnozy
Polacy unikają badań, bo najczęściej boją się diagnozy
Posted by

Polacy unikają badań, bo najczęściej boją się diagnozy

„Czeszę się, bo idę do lekarza” druga odsłona kampanii Nationale-Nederlanden

 

Polacy unikają badań, bo najczęściej boją się diagnozy lub krępują samego badania. Z tych powodów Nationale-Nederlanden zainaugurowało w październiku kampanię „Cieszę się, że to zrobiłem/zrobiłam”, której celem było przełamania w nas lęku przed profilaktycznymi badaniami lekarskimi. W listopadzie towarzystwo ubezpieczeniowe wraz z nowym ambasadorem Efremem Brolem zapraszają do drugiej odsłony projektu i wzięcia udział w akcji online „Czeszę się, bo idę do lekarza”.

Czeszę się

Zdaniem ekspertów wielu chorób można uniknąć lub ograniczyć ryzyko ich wystąpienia. Jak wynika z raportu „Miej serce do zdrowia” – przygotowanego przez Nationale-Nederlanden – mężczyźni najczęściej umierają na zawał serca (53%) oraz raka (32%). Bardziej jednak obawiają się raka – dotyczy to 41% respondentów. Z kolei prawie 3/4 Polek uważa choroby nowotworowe za główną przyczynę śmierci kobiet. Co ciekawe ponad 50% Polaków w ciągu ostatniego roku zgłosiła się na nie. Potwierdza to, że m.in. takie kampanię jak „Cieszę się, że to zrobiłem/zrobiłam” i nasilona dyskusja na temat profilaktyki chorób nowotworowych przynosi zamierzony efekt. Aby kontynuować ten trend Nationale-Nederlanden rozpoczęło akcję online „Czeszę się, bo idę do lekarza”. W ramach przedsięwzięcia można na własnym profilu na Facebooku udostępnić deklarację o wizycie, a następnie odpowiedzieć na pytanie konkursowe. Najciekawsze propozycje zostaną ocenione przez komisję konkursową i nagrodzone bonami do fryzjera oraz limitowaną bielizną. Szczegóły dostępne są w regulaminie na stronie www.cieszesie.pl/czeszesie.

Warto dbać o siebie w każdym calu, i tak jak dba się o swój wygląd, zadbać też o zdrowie i umówić się na badania profilaktyczne. Wierzymy w to, że każda osoba będzie mogła powiedzieć po nich z satysfakcją: Cieszę się, że to zrobiłem/zrobiłam – mówi Joanna Pędzińska, dyrektor ds. komunikacji z klientem w Nationale-Nederlanden.

Cieszę się

Należy dodać, że w ramach dotychczasowych działań wokół kampanii „Cieszę się, że to zrobiłem/zrobiłam” i zorganizowanych wydarzeniach specjalnych na terenie galerii handlowych w największych polskich miastach udało się przebadać – pod kątem najczęściej występujących nowotworów – ponad 900 osób, które skorzystały także z porad lekarzy. Każdy, kto zdecydował się na ten odważny i odpowiedzialny krok, jakim jest przeprowadzenie badania, otrzymał również bieliznę o sportowym kroju z hasłem „Cieszę się, że to zrobiłem/zrobiłam” (w wariancie zależnym od płci). Ten nietypowy gadżet ma symbolizować troskę o nasze ciało, ale również nawiązywać do ludzkiej intymności, którą trzeba oswoić, by pokonać lęk przed wizytą u lekarza. Bieliznę można także kupić w sklepie DaWanda, a całość przychodów pochodzących z jej sprzedaży zostanie przekazana na poczet sfinansowania badań profilaktycznych.

Źródło: materiały pochodzą ze strony agencji informacyjnej Newseria Lifestyle
Fot: freeimages.com

3 0 565 07 Październik, 2016 News, Zdrowie Październik 7, 2016

Dodaj komentarz

Wszelkie prawa zastrzeżone. Prawa do powielania, używania i publikacji zawartości strony internetowej http://www.WirtualnaFinlandia.pl lub jej części podlegają przepisom ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 04.02.1994 r. ( Dz. U. Nr 24, poz. 83 z późn. zm.). Wszystkie znaki towarowe zostały użyte tylko w celach informacyjnych i należą do ich właścicieli.