Trendy Polaków korzystających z porównywarek ofert turystycznych
Posted by

Trendy Polaków korzystających z porównywarek ofert turystycznych

KAYAK.pl przedstawia trendy wśród polskich użytkowników porównywarek ofert turystycznych na urządzeniach mobilnych

 

Warszawa, 19 czerwca 2015 r. – Rezerwacje mobilne to jeden z najbardziej prężnie rozwijających się sektorów e-commerce. Porównywarka turystyczna KAYAK.pl przeprowadziła analizę przedstawiającą, w jaki sposób polscy użytkownicy iPhone’a, iPada, Androida i strony KAYAK.pl korzystają z aplikacji KAYAK. Eksperci KAYAK-a przetworzyli i przeanalizowali dane pochodzące z wyszukiwarki KAYAK, aby zbadać najnowsze trendy w podróżowaniu panujące wśród Polaków korzystających z urządzeń mobilnych.

Z przygotowanego na podstawie analizy raportu można dowiedzieć się, jakie są trendy w podróżowaniu, ile Polacy są gotowi zapłacić za swoje wakacje, ile czasu poświęcają na wyszukiwanie i rezerwowanie podróży oraz jak wygląda profil polskich użytkowników poszczególnych urządzeń mobilnych, którzy planują podróż i dokonują rezerwacji. Znajdują się w nim także praktyczne wskazówki i porady, jak korzystać ze smartfona w podróży. Oto najważniejsze wnioski, które znalazły się w raporcie:

Trendy w podróżowaniu: czego szukają Polacy?

Według analizy nie ma zależności między ulubionymi celami podróży a urządzeniem wykorzystywanym przez polskich użytkowników. Największą popularnością wśród użytkowników strony KAYAK.pl, Androida i iPhone’a cieszą się niezmiennie Nowy Jork, Londyn i Paryż. Zespół KAYAK ustalił, że Polacy najchętniej wyszukują podróże za pośrednictwem aplikacji mobilnej – 66% wyszukiwań odbywa się przy jej pomocy. Poza tym Polska jest drugim krajem, obok Hiszpanii, w którym większość użytkowników korzysta z aplikacji na Androida do planowania i rezerwacji podróży.

Ile Polacy są gotowi zapłacić za swoje wakacje?

Polscy użytkownicy urządzeń mobilnych są gotowi wydać więcej (średnio 1445 zł) na przeloty do ulubionych celów podróży niż internauci, którzy korzystają z komputera. Powyższa różnica wynika przede wszystkim z faktu, że Polacy korzystający z iPhone’a wydają przeciętnie więcej niż użytkownicy systemu Android i komputera – 1523 zł – czyli średnio ponad 100 zł więcej niż fani Androida i komputerów stacjonarnych.

Ile czasu Polacy poświęcają na wyszukiwanie i rezerwowanie podróży?

Przed dokonaniem rezerwacji lotu Polacy spędzają na wyszukiwaniu średnio 3 minuty. Z tym wynikiem polscy użytkownicy zajmują drugie miejsce w Europie pod względem szybkości w podejmowaniu decyzji – szybsi od nich są tylko Turcy. Polacy są najszybsi w Europie, jeśli chodzi o wyszukiwanie hoteli – aby dokonać wyboru, potrzebują przeciętnie zaledwie 5 minut. Niezależnie od urządzenia, najczęściej rezerwowane podróże to krótkie wycieczki.

Profile podróżnych rezerwujących za pomocą aplikacji mobilnych KAYAK

Przeciętny polski użytkownik iPhone’a jest bardziej skłonny do zakupu biletu lotniczego w klasie biznesowej i rezerwuje loty z ponad 3-miesięcznym wyprzedzeniem, a hotel – na 2,5 miesiąca przed podróżą. Użytkownicy iPhone’ów przed rezerwacją zarówno lotów, jak i hoteli spędzają średnio 3 minuty na ich wyszukiwaniu, a na przeloty do ulubionych miejsc wydają przeciętnie 1523 zł.

Dla porównania, przeciętny polski użytkownik smartfona z Androidem najchętniej lata w klasie ekonomicznej i rezerwuje loty z ponad półrocznym wyprzedzeniem, a hotel – na ponad 2 miesiące przed podróżą. Przed rezerwacją na wyszukiwanie lotów poświęcają średnio 2 minuty, a hoteli – 6 minut, natomiast na przeloty do ulubionych miejsc wydają przeciętnie 1371 zł.

Polscy użytkownicy KAYAK.pl rezerwują loty na ponad 6 miesięcy przed podróżą, a hotel – z ponad 3-miesięcznym wyprzedzeniem. Ich ulubiony dzień na wyszukiwanie podróży to wtorek, a na przeloty do ulubionych miejsc wydają przeciętnie 1397 zł.

Źródło: materiały pochodzą ze strony infoWire.pl
Fot: infoWire.pl

2 0 547 22 Czerwiec, 2015 News, Turystyka Czerwiec 22, 2015

Dodaj komentarz

Wszelkie prawa zastrzeżone. Prawa do powielania, używania i publikacji zawartości strony internetowej http://www.WirtualnaFinlandia.pl lub jej części podlegają przepisom ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 04.02.1994 r. ( Dz. U. Nr 24, poz. 83 z późn. zm.). Wszystkie znaki towarowe zostały użyte tylko w celach informacyjnych i należą do ich właścicieli.